مزایای مهم طراحی سایت

امروزه کمتر کسی وجود دارد که از مزایای طراحی سایت مطلع نباشد. در مقالات قبل برای شما بیان کردیم که وبسایت و اصول طراحی سایت چیست؟ اکنون در این بخش میخواهیم بگوییم مزایای مهم طراحی سایت چیست و چه امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می دهد؟

برای دانستن این موضوع با ما تا انتهای این متن همراه ما باشید:

مزایای طراحی سایت چیست؟

  • کم شدن هزینه ها
  • ایجاد دسترسی برای عموم مردم
  • امکان ایجاد امنیت بالا
  • افزایش درآمد
  • بالا رفتن اعتبار کسب و کار
  • انعطاف پذیری بالا
  • ایجاد روش های جدید بازاریابی
  • فراهم شدن استفاده از گرافیک های جذاب
  • امکان بروز رسانی های پایدار

مزایای مهم طراحی وب سایت و امکانات آن

طراحی سایت امکانات متنوعی در  اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه با مهمترین آیتم های آن آشنا می شویم.

  • طراحی بنر و اسلایدرهای جذاب و کاربر پسند

همانطور که می دانید اولین چیزی که با بالا آمدن یه وبسایت به چشم می آید اسلایدر و یا بنر آن وبسایت می باشد که در قسمت بالایی وبسایت قرار می گیرد.

پس بهترین کار در شروع  طراحی یک اسلایدر کاربر پسند می باشد، بنابراین هر چه تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار باشد تاثیر گذاری آن و توجه مخاطبان را بیشتر به خود جلب می نماید.

طراحی اسلایدر کاربر پسند باعث میشود مدت زمانی که کاربر در وبسایت حضور دارد بیشتر شود و آن ها را ترغیب به بررسی محتوای سایت و سایر صفحات وبسایت می شود.

بنابراین از مزیت های مهمی که در طراحی اسلایدر بسیار قابل توجه می باشد طراحی تصاویری با کیفیت همراه با متن و خالی از فضای اضافه می باشد، علاوه بر آن می توانیم لینک های مهم وبسایت را در اسلاید قرار بدهیم تا کاربران بتوانند سریعتر به هدف خود برسند.

مزایای مهم طراحی وب سایت طراحی بنر
طراحی بنر جذاب، مزایای مهم طراحی وب سایت
  • محتوای نامحدود

یکی دیگر از کارهایی که در راه اندازی وبسایت باید انجام داد تولید محتوا می باشد که این محتوا باید کاملا خوانا و کاربرپسند باشد، شما میتوانید در تولید محتوای خود از تصاویر و ویدئوهای جذاب استفاده کنید و همچنین محتوا هر چقدر مفیدتر باشد تاثیر به سزایی بر روی سئو وبسایت شما می گذارد.

  • ایجاد ساختار و نظم برای متن و  محتوا

یکی دیگر از نکات مهم که باعث ایجاد نظم در وبسایت شما می شود ایجاد دسته بندی می باشد.

به طور مثال اگر شما سایت فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دارید میتوانید برای محصولات خود دسته بندی بر اساس برند، شامپو بدن، شامپو سر، ماسک مو و دیگر دسته بندی ها را داشته باشید که وقتی مخاطب به وبسایت شما مراجعه می کند دچار سردرگمی نشود و به راحتی بتوانید بر اساس دسته بندی که در وبسایت خود گذاشتین به محصول دلخواه خود برسد.

همچنین برای خرید راحت کاربران شما میتوانید محتوایی از راهنمایی دقیق محصول در جهت استفاده از محصول اعم از مزایا، معایب و نحوه استفاده از آن را در وبسایت بارگذاری نمایید.

همچنین برای نظم دهی به وبسایتی که دارید طراحی آن را انجام می دهید می توانید صفحه تماس با ما، صفحه درباره ما، سبد خرید و دیگر صفحاتی که فروشگاه شما به آن نیاز دارد را طراحی نمایید.

بدانید: کاربرد طراحی سایت

  • منو های جذاب و لینک دهی های موثر 

علاوه بر موارد نام برده شده در طراحی یک وبسایت یکی از کارهای که باعث می شود مخاطبان به صفحات مختلف سر بزنند لینک دهی در وبسایت و عناوین جذاب برای منو ها می باشد.

برای مثال شما اگر تخفیفی در وبسایت دارین میتوانید لینکی در صفحه بگذارید که مخاطبان را به محصولات تخفیف دار دعوت کنید که این کار توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می نماید.

  • امکان ساخت پروفایل و پنل

یک طراح وبسایت در حین طراحی سایت با توجه به نیاز مشتری امکانات متعددی را می تواند در وبسایت خود قرار دهد از جمله این امکانات پنل کاربری می باشد که هر شخصی (مدیران، کارمندان، مشتریان) وارد وبسایت میشه بتواند وارد پنل خود شود تا بتوانند خرید هایی که تا الان انجام داده اند را ببیند و مدیران می توانند به مشتریانی که چندین بار خرید کرده اند کد تخفیف بدهند.

  • ارائه تبلیغات

در این بخش شما می توانید بعد از اینکه مرحله طراحی سایت به پایان رسید باکسی را به عنوان تبلیعات در نظر بگیرید که شما میتوانید در هر ابعاد این باکس تبلغیات را طراحی نمایید و برای آن مدت زمان تعیین کنید و یا از وبسایت هایی که کارهای تبلیغاتی انجام می دهند استفاده نمایید.

خرید آنلاین مزایای سایت
خرید آنلاین، بهترین مزایای سایت
  • فراهم کردن شرایط خرید آنلاین

از مزایای مهم طراحی سایت برای کسب و کارتان، امکان فروش آنلاین می باشد. داشتن درگاه بانک برای سایت های فروشگاهی یه امر بسیار ضروری می باشد با داشتن یک وبسایت این امکان برای شما فراهم میشود.

به طور مثال اگر کاربری بخواد از وبسایت شما محصولی را خریداری نماید ابتدا باید ثبت سفارش نماید و بعد از آن به صفحه پرداخت محصول منتقل می شود و میتوانند از طریق کارت بانکی خود محصول مورد نظر را خریداری نمایید.

  • ساخت شبکه اجتماعی

یکی دیگر از کارهایی که در حین ساخت وبسایت مهم می باشد و بر روی سئو وبسایت شما تاثیر به سزایی دارد ساخت شبکه های اجتماعی می باشد، ساخت شبکه های اجتماعی باعث بیشتر دیده شدن کسب و کار شما می شود و همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی پنل کاربری بسیار ساده ای دارد و شما می توانید بین وبسایت و شبکه های اجتماعی خود تبادل لینک داشته باشد که این کار باعث می شود میزان بازدید وبسایت شما را افزایش دهد.

  • استفاده از فرم

علاوه بر ساخت شبکه های اجتماعی فرم ها نیز از دیگر مواردی هستند که می‌توان در ساخت یک وبسایت از آن استفاده کرد.

فرم های متفاوتی وجود دارد که می توان بر اساس نیاز خود از آن ها استفاده کرد، از جمله: فرم تماس، ثبت نام، استخدام و… که از فرم های رایج می باشند.

  • قرار دادن برترین خبرها

در حین طراحی وبسایت ساخت صفحه اخبار که بتوان به روزترین اخبار مربوط به حوزه فعالیت خود را در آن قرار داد از نکات بسیار مهمی می باشد که باعث افزایش بازدید وبسایت و بالا رفتن رتبه وبسایت شما می شود.

همچنین می توانید بخشی را به عنوان سوالات متداول اختصاص دهید یعنی سوالات و جواب را داخل وبسایت قرار دهید که ممکن است سوال بسیاری از کاربران باشد که از این طریق می توانند به جواب سوال خود برسند.

آشنایی با مزایای مهم طراحی وب سایت
مزایای مهم طراحی وب سایت، بررسی آمار

 

  • بررسی آمار بازدید از سایت

علی رقم تصور برخی از طراحان که تصور میکنند بررسی آمار وبسایت هیچ اهمیتی برای آن ها ندارد، باید بدانند که بررسی آمار باعث می شود که میزان ورود و خروج کاربران به وبسایت را آنالیز کرد و این که چه صفحه های از وبسایت توجه مخاطبان را به خود جذب کرده این آمار باعث شده که ظاهر وبسایت بسیار زیبا و محتواها و تصاویری کاربرپسندتر داشته باشد.

  • اشتراک گذاری

به هنگام راه اندازی وبسایت این امکان برای شما به وجود می آید که شما اگر خواستید محصول، مقاله و یا اطلاعیه ای از وبسایت را برای دوستان خود به استراک بگذارید.

  • افزایش سرعت در جستجو

یکی از مزایای مهم در طراحی یک وب سایت این است امکان جستجو وجود داشته باشد.

کارهایی که در حین طراحی وبسایت بسیاز حائز اهمیت می باشد امکان ایجاد فیلتر و و کادر جست و جو می باشد تا مخاطب به راحتی بتواند به دنبال محصول و اطلاعات مورد نظر خود باشد.

  • مزایای مهم طراحی سایت : چت آنلاین

در طراحی وبسایت امکانات متعددی وجود دارد که می توان در حین طراحی وبسایت خود آن ها را پیاده سازی کنید و ما در این مقاله تا حدودی برای شما این امکانات را بیان کردیم علاوه بر موارد گفته شده می توان به چت آنلاین اشاره کرد که مشتریان می توانند از طریق چت آنلاین با اپراتور خود ارتباط بگیرند و مشاوره های لازم در خصوص خرید محصول را در اختیار مشتریان قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مزایای مهم طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *