انواع سایت را بشناسید

انواع سایت – طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و تنظیم محتوا به صورت آنلاین است. داشتن سایت برای هر کسب و کاری ضروری است. زیرا امروزه بیشتر افراد برای پیدا کردن خدمات و محصولات مورد نیاز خود به موتورهای جستجو مراجعه می کنند.

طراحی سایت می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد.

94٪ از مردم می گویند، طراحی بد یکی از دلایلی است که به سایت ها اعتماد نمی کنند. جلب رضایت موتورهای جستجو و همچنین کاربران وب آسان نیست، زیرا هر دوی آنها نیازهای متمایزی دارند.

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود، انواع مختلفی از طراحی وجود دارد. در اینجا انواع طراحی سایت آورده شده که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید، کدام از آن ها برای کسب و کار شما بهتر است.

انواع سایت ها را بشناسید

پایه و اساس هر وب سایتی طراحی منحصر به فرد، کاربردی و محکمی دارد. در زیر انواع طارحی سایت اورده شده که شامل:

  1. طراحی وب سایت استاتیک Static

یک وب سایت استاتیک همانطور که از نام آن پیداست، ثابت و بدون تغییر است. یکی از ساده ترین انواع طراحی وب می باشد. زیرا از کدهای “ثابت” یا پایه استفاده می کند.

همه ابعاد و عناصر سایت از قبل پیکربندی شده اند، بنابراین طرح بندی در تمام پلتفرم ها یکسان باقی می ماند. به عبارت دیگر، تعامل کمی با کاربر ارائه می دهد.

  1. طراحی وب سایت پویا Dynamic

در جایی که صفحات وب استاتیک فضای کمی برای تعامل باقی می گذارند، وب سایت های پویا دقیقاً برعکس طراحی شده اند. در این طراحی، بازدیدکنندگان می توانند، با محتوا تعامل داشته باشند.

از طریق PHP، JavaScript یا ASP ساخته می شوند. به سایت امکان می‌دهد، بسته به نیاز کاربر و پلتفرمی که در آن می بیند، اطلاعات متفاوتی ارائه دهد.

  • دروپال- ساخته شده و توسط تعداد زیادی از افراد و توسعه دهندگان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. یک CMS محتوای منبع باز و یک فریمورک رایگان است، که می توان از آن برای ایجاد هر سایتی استفاده کرد.
  • جوملا- بسیار رایج است، معمولا توسط افراد، شرکت های مستقل و کسب و کارهای بزرگ استفاده می شود. جوملا برای استفاده آسان است.
  • وردپرس– راحت ترین و ساده ترین پلتفرم و بهترین CMS در جهان است. هزاران پلاگین و تم برای طراحی یک وب سایت ارائه می دهد. از آنجایی که استفاده از ویژگی های آن آسان است، افراد غیر فنی نیز می توانند از این پلت فرم منبع باز استفاده کنند.
  1. طراحی وب سایت روان Liquid

وقتی یک طراحی سایت روان یا سیال در پلتفرم هایی با اندازه های مختلف قرار می گیرد، صفحه وب را با توجه به اندازه صفحه نمایش بزرگ یا کوچک می کند.

تقریباً همه انواع وب سایت ها می توانند، این طراحی را داشته باشند. زیرا هدف این است که اطلاعات در همه دستگاه ها به راحتی قابل مشاهده باشد.

  1. طراحی وب سایت واکنش گرا

در میان انواع مختلف طراحی وب سایت، این همه کارهترین نوع است. یک وب سایت واکنش گرا با توجه به مرورگر، طرح و صفحه نمایش خود را تغییر می دهد. گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر یا دسکتاپ باشد.

تصاویر را مقیاس بندی می کند، ناوبری کلی را طوری تنظیم می کند، که بدون توجه به اندازه، صفحه را کاملاً پر کند.

  1. طراحی سایت تک صفحه

همانطور که از نام آن پیداست، تمام اطلاعات سایت را در یک صفحه نمایش می دهد. یک تجربه کاربری خطی و بدون حاشیه ارائه می دهد.

مراجعه کنندگان به سایت می توانند صفحه وب را به پایین اسکرول کنند، تا کل سایت را در یک صفحه ببینند.

نکته مهم: آیا می‌دانستید که اگر طرح‌بندی سایت جذاب نباشد، ۳۸ درصد از مردم با ‌سایت ارتباط برقرار نمی‌کنند؟

  1. سایت فروشگاهی پرکاربردترین انواع سایت

وب سایت های فروشگاهی یا تجارت الکترونیک به کاربران امکان خرید محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین می دهند.

آمازون، بوک شاپ و سایر فروشگاه های اینترنتی که محصولات را آنلاین به فروش می رسانند، نمونه های خوبی از سایت های تجارت الکترونیک هستند.

این وب‌سایت‌ها با استفاده از کارت اعتباری، سرویس پرداخت مانند PayPal پرداخت را آسان می‌کنند.

  1. سایت شخصی

وب‌سایت‌های شخصی برای افرادی که می‌خواهند به صورت آنلاین کسب و کار خود را نشان دهند، تا نظرات خود را بیان و به فرصت‌های شغلی کمک کنند، یا برند شخصی خود را ایجاد کنند.

اکثر وب سایت های شخصی نسبتاً ساده و دارای تصاویر و متن زیادی هستند.

از آنجایی که وب‌سایت‌های شخصی به صورت دستی با دوستان، خانواده و همکاران به اشتراک گذاشته می‌شوند، معمولاً به SEO نیاز ندارند.

با این حال، اگر قصد دارید از وب سایت خود، برای معرفی خود به عنوان یک حرفه ای استفاده کنید، مطمئناً بهینه سازی محتوا که با عنوان سئو سایت شناخته می شود، برای نمایش در موتورهای جستجو ضروری است.

  1. سایت نمونه کارها

شبیه به سایت شخصی است، این نوع وب سایت در مورد نمایش کار حرفه ای با هدف جلب مشتری است.

وب سایت نمونه کارها برای طراحان، نویسندگان، فیلمبرداران، هنرمندان و دیگر متخصصان خلاق می باشد.

این نوع از سایت ها برای نمایش مهارت ها و خدمات خاصی که فریلنسرها ارائه می دهند مناسب است.

همان هدف وب سایت های شرکتی را دارند. به طور کلی، سایت های نمونه کار کمتر بر روی توصیف خدمات خود تمرکز می کنند و بیشتر بر روی نمایش نتایج نهایی تمرکز دارند.

  1. سایت وبلاگ/اخبار

وبلاگ ها و وب سایت های خبری به سرعت جایگزین رسانه های چاپی مانند روزنامه ها و مجلات می شوند. اکثر مردم ترجیح می دهند اخبار خود را به صورت آنلاین دریافت کنند.

این سایت ها به طور مرتب با مقالات، فیلم‌ها و عکس‌های مرتبط به‌روزرسانی می‌شود، که هدفشان اطلاع‌رسانی، سرگرمی و آموزش مخاطبان است.

وبلاگ ها گاهی اوقات پلتفرمی برای ابراز نظر یک فرد هستند. به عنوان مثال: یک شرکت ممکن است، پلتفرمی برای ارائه محتوای ارزشمند به مشتریان خود داشته باشد.

این نوع وب‌سایت‌ها می‌توانند تمرکز اصلی خود را بر روی خود وبلاگ قرار دهند، سایت را حول محتوای به‌روزرسانی شده متمرکز کنند.

  1. سایت شرکتی

برای اطلاع رسانی به مشتریان و مصرف کنندگان در مورد کسب و کار خود و ترغیب آن ها به همکاری ایجاد می شوند. یک سایت شرکتی خوب تمام اطلاعات ضروری در مورد یک شرکت را ارائه می دهد.

  1. سایت انجمن

به کاربران اجازه می دهد، بین خود بحث کنند و اطلاعات و پیوندها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

معمولاً به موضوعات خاصی اختصاص دارد. مانند وب سایت های رسانه های اجتماعی، انجمن های آنلاین لزوماً محتوا را ارائه نمی دهند، بلکه فضایی را برای کاربران فراهم می کنند، تا محتوای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

انجمن‌های آنلاین مکانی برای ملاقات غریبه‌ها و بحث درباره علایقشان است.

نحوه انتخاب طراحی وب سایت

راه های زیادی برای طراحی منحصر به فرد و موثر وب سایت وجود دارد. اما سوال اینجاست، که کدام طراحی وب برای کسب و کار شما بهتر به نظر می رسد؟

می توانید از طریق تماس و دریافت مشاوره رایگان با ما جواب سوالات خود را دریافت کنید، تا بهترین سایت را برای شما طراحی کنیم.

سه عامل اساسی در طراحی انواع سایت چیست ؟

1.نوع کسب و کار

هر نوع طراحی وب برای مشاغل و جایگاه های خاص مناسب می باشد.

2.مخاطبان شما

مخاطبان خود را بشناسید: آیا آنها از فناوری آگاه هستند؟ آیا آنها از ناوبری سیال یا عناصر متحرک چیزی می دانند؟ یا اینکه ناوبری ساده با عملکردها و ارائه ساده تر را ترجیح می دهند؟

3.پلتفرم انتخابی شما

در نهایت، شناسایی پلتفرم هایی که وب سایت شما در آن بیشتر قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود، حیاتی است. دسکتاپ، موبایل، تبلت یا همه دستگاه‌ها تحت پوشش باشند، در نظر گرفتن این مورد بسیار مهم است.

نتیجه گیری

با توضیحاتی که داده شد، قطعا به این نتیجه رسیده اید که چه سایتی برای کسب و کار شما مناسب است. اگر هم به مشورت نیاز دارید، می توانید با ما به صورت رایگان در تماس باشید، تا شما را راهنمایی کنیم. یک طراح سایت حرفه ای می تواند بهترین سایت را به شما ارائه دهد.

لطفا با امتیازدهی ما را در بهبود محتوا همراهی کنید

2 دیدگاه برای “انواع سایت را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *